URZĄD MIASTA STALOWEJ WOLI
bip.gov.pl
Urząd Miasta Stalowa Wola
Urząd Miasta
Stalowa Wola

KARTA USŁUGI

ŚR 02

ŚR 01- Przyznawanie dodatku mieszkaniowego

Data dodania:
2018-07-27 08:57:02

 

1.    JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA

Wydział Świadczeń Rodzinnych i Społecznych

37-450 Stalowa Wola

ul. Wolności 7

Pokój nr 11. Telefon – (15) 643 34 82.

2.      PODSTAWA PRAWNA

Ustawa z dnia 21.06.2001 r. o dodatkach mieszkaniowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 71 poz. 734)

3.      WYMAGANE DOKUMENTY DO ZAŁATWIENIA SPRAWY

a)     wypełniony wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego wg obowiązującego wzoru dostępny w Wydziale Działalności Gospodarczej I Społecznej (stanowisko ds. Dodatków mieszkaniowych) oraz w Biuletynie Informacji Publicznej

b)     zaświadczenia o dochodach brutto wszystkich pełnoletnich członków gospodarstwa domowego za ostatnie trzy miesiące poprzedzające datę złożenia wniosku;

c)     w przypadku osób niepracujących i które nie są zarejestrowane jako bezrobotne składane jest oświadczenie pod odpowiedzialnością karną;

d)     wydruki z czynszu, , energii elektrycznej ( prognoza), faktury Miejskiego Zakładu Komunalnego - oryginały do wglądu i potwierdzenia.

4.      OPŁATY

Na podstawie art.4 ustawy z dnia 16 listopada 2006r. O opłacie skarbowej (Dz.U. Nr 225 poz.1635 z dnia 8 grudnia 2006r) nie pobiera się opłaty skarbowej.

 

5.      SPOSÓB I TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY

Dodatek mieszkaniowy przysługuje osobom mieszkającym w lokalach:

·        do których mają  tytuł prawny,

·        średni miesięczny dochód brutto na jednego członka gospodarstwa domowego w okresie trzech miesięcy poprzedzających datę złożenia wniosku o przyznanie dodatku nie przekracza 150% najniższej emerytury w gospodarstwie jednoosobowym i 100% w gospodarstwie wieloosobowym,

·        metraż mieszkania nie przekracza norm określonych w przepisach ustawy w stosunku do ilości zamieszkałych w nim osób.

 

1.  Klient pobiera wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego i deklarację o dochodach.

2.  Wypełnienie druków przez zainteresowanego (zgodnie ze wzorem) oraz potwierdzenie przez Zarządcę budynku o wysokości opłat za mieszkanie.

Wniosek z kompletem dokumentów zostaje przyjęty na stanowisko ds. dodatków mieszkaniowych, wprowadzany do ewidencji, zgodnie z w/w ustawą przeliczony.

Następnie wydawana jest decyzja w terminie zgodnym z Kodeksem Postępowania Administracyjnego.

6.      TRYB ODWOŁAWCZY

Od decyzji o służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu , za pośrednictwem Prezydenta Miasta Stalowej Woli w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji. Wniesienie odowłania nie wstrzymuje wypłaty dodatku.

 

7.      UWAGI

Decyzje odbierane są osobiście po uzgodnieniu terminu odbioru z wnioskodawcą lub wysyłane są pocztą.

8.      ZAŁĄCZNIKI

 

Załączniki:

Nazwa plikuTyp plikuRozmiar
DGiS 04 (1).pdf Plik pdf 78475
DGiS 04 (2).pdf Plik pdf 50753
Ostatnio dodane
Uchwały/Zarządzenia
data dodania: 2019-06-28
data dodania: 2019-06-28
data dodania: 2019-06-28
data dodania: 2019-06-28
data dodania: 2019-06-28
data dodania: 2019-06-05
data dodania: 2019-06-05
data dodania: 2019-06-05
data dodania: 2019-06-05
data dodania: 2019-06-05
Przetargi
Wyniki przetargów
data dodania: 2019-07-23
Treści
Newsletter
Strona współfinansowana przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Strona współfinansowana przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Wygenerowano: 19 sierpnia 2019r. 23:19:54
[ X ]
Nowe zasady dotyczące cookies W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.